“Pojďme se začít procházet historií! Ale vezmeme to z opačného konce, ne z toho starověkého” řekli jsme si a pustili se do toho. Pro názornost nám bude sloužit časová osa a do ní si budeme zaznamenávat všechno poznané.
A jak to budeme poznávat? Jak se dřív žilo? Prohlédli jsme si staré předměty, které se dříve používaly- třeba v kuchyni, různá nářadí, staré rádio a tak podobně. Pohráli jsme si s hračkami, kterých se dotýkaly dětské ruce před 40 lety. Ale věci neumí mluvit, musíme se zeptat na to, jaké to dřív bylo, našich babiček a dědečků.
A na co se jich budeme ptát? Vymyslíme společně otázky- a tak jsme ve skupinkách přemýšleli, na co se prarodičů optat, abychom si dokázali více představit, jaká to byla dříve doba. Jaké to bylo ve škole? S kým ses kamarádil-a? Jak to vypadalo u vás doma? A jak jsi trávil-a prázdniny?
A co ta čísla na časové ose? No, to jsou přece letopočty, roky. Letos píšeme rok 2021. Kdy jsme se narodili? Někdo 2012, někdo dříve, někdo později. Přivážeme si každý k letopočtu provázek- taková naše pupeční šňůrka. A kdy se narodila babička? A kdy její rodiče?
S našimi zvídavými otázkami jsme se obrátili na prarodiče a všechno, co jsme zjistili společně s fotkami a obrázky jsme na dalším projektovém dni sdíleli s ostatními kamarády.
A můžeme si o tom i číst. Listy se zaznamenaným povídáním babiček a dědečků jsme svázali do knihy, kterou máme teď v Sýkorce na prohlížení a pročítání. A časová osa nám visí na chodbě- už je toho tam zaznamenaného celkem dost. Tak se přijďte podívat.