Jarní projektový den

Byl čtvrtek a jaro bylo ještě za rohem… Byl to poslední čtvrtek, než v Česku začala pandemie a na dlouhou dobu se uzavřely školy včetně naší.

Náš den začal netradičně ve třídě, čtením příběhu známé dvojice Kvak a Žbluňk (z knihy Kvak a Žbluňk od jara do Vánoc – obsahuje 5 příběhů, které se vážou k ročním obdobím. Jsou krátké, psané velkým písmem, doplněné obrázky, takže jsou jako dělané pro začínající čtenáře). Příběh věnovaný jaru vyprávěl o tom, jak Kvak hledal jaro. Podíval se za každý roh… Myslíte, že jaro našel? Ano… 🙂 Za posledním rohem skutečně bylo. Po přečtení jsme s příběhem pracovali pomocí Karet ctností.

Jaro je za rohem…

Udělali jsme si také plán naší badatelské výpravy za jarními rostlinami. Představili jsme si karty s nejznámějšími bylinami, které vykvétají na jaře. Vytipovali jsme si místa s odlišnými podmínkami pro růst (slunná louka, stinný kraj lesa, les), kde chceme rostliny pozorovat. Zkusili jsme také odhadnout, jaké budou první rostliny objevivší se v okolí školy. Vyrobili jsme si rámečky na pozorování našich objevů a vybavili se mini-mikroskopy pro lepší pozorování našich exponátů. Díky Učíme se venku za inspiraci a pracovních listy ke stažení.

Po svačince jsme s dětmi vyrazili do terénu. Určovali jsme rostliny podle klíče, sledovali, na kterém místě se objevuje rostlin nejvíce a zda jednotlivé druhy rostlin rostou na více stanovištích. Ověřili jsme si také, jak dobře jsme odhadli, které rostliny vyrostou jako první.

Tento týden byl věnován úctě a ohleduplnosti k jídlu, a tak jsme si vařili oběd tentokrát sami.